نامه نگاري و نوشتن نامه ها هيچوقت قديمي و از کار افتاده نمي شوند. با اين حال، نسل جديد نامه ها که نامه هاي الکترونيکي يا همان ايميل ها هستند جاي نسل قديمي را گرفته اند و حالا با افزايش چشم گير سرعت و کارايي، نه تنها براي ارتباطات شخصي بلکه براي امور کاري و تجاري و در بازاريابي ديجيتال نيز استفاده مي شوند. ايميل ها بسيار سريع هستند و قابل دسترس بودن آن ها اين ابزار را به پر سرعت ترين راه ارتباطي بدون داشتن سرويس يا برنامه خاصي تبديل کرده است.


با انتخاب صحيح راه هاي تجارت آنلاين ، برندها نه تنها مي توانند از فرصت هاي مناسب براي برقراري ارتباط با مخاطبين خود استفاده کنند، بلکه مي توانند از همين طريق، مخاطبين معمولي را به مشتريان وفادار تبديل کنند. ايميل مارکتينگ از جمله مؤثرترين راه ها براي موارد گفته شده است. بازاريابي ايميلي به شما کمک مي کند تا محتواي مخصوص کسب و کار خود را بخش بندي کرده و به خوبي آن را بر مبناي مخاطبين خود شخصي سازي کنيد.


 


1. بهبود شهرت و شناخته شدن برند شما


شهرت يک برند به واسطه ويژگي هاي عمومي و تجاري آن شناخته مي شود. بنابراين زماني که براي مخاطبين خود ايميل ارسال مي کنيد، به ياد داشته باشيد که حتماً از لوگوي برند و ديگر آيتم هاي بصري بهره مند شويد. اما بهتر است هر بار اين تصاوير را تغيير ندهيد. رنگ لوگو و تصاوير در تمامي ايميل ها بايد يکسان و ثابت باشند تا در ذهن کاربران ذخيره شوند و در نتيجه آن ها بتوانند به سرعت ايميل هاي شما را از ديگر ايميل ها تشخيص دهند.


ويژگي هاي يک برند در شهرت آن تأثير مستقيم دارد. اين تأثير روي مخاطبين شما به واسطه محصولات يا خدمات برند شما اعمال مي شود. اگر آن ها براي انتخاب يک محصول يکسان از بين دو برند مختلف مردد باشند، سراغ برندي خواهند رفت که آن را پيش از اين نيز ديده و شناخته اند. اين رفتارشناسي کاربران و مشتريان امروزيست که بارها و بارها توسط سازمان هاي گوناگون ثابت شده است. طبق نتايج، درصد بسيار کمي از اين افراد سراغ برند و چيزهاي جديد مي روند اما اغلب آن ها چيزي که مي شناسند را انتخاب مي کنند.


بنابراين گفته ها، شما مي بايست روي شهرت برند خود تمرکز کنيد. بازاريابي ايميلي براي اين مورد نيز کاربرد دارد. يکي از ابزارهاي پر استفاده در اين زمينه، خبرنامه ها هستند. خبرنامه يا Newsletter ابزاري است که وب سايت هاي موفق بهره زيادي از آن مي برند. خبرنامه فرم ساده اي از ثبت نام براي کاربران است. آن ها با ثبت ايميل خود در آن، به عضويت خبرنامه شما در مي آيند. سپس از اين طريق، از آخرين رخدادها و پيشنهادهاي ويژه برندها بهره مند مي شوند. استفاده از اين سيستم به حضور پر رنگ شما در نظر کاربران کمک شاياني مي کند.


2. حضور مشتريان را قوت ببخشيد


در مبحث تجارت آنلاين مفهومي با عنوان Customer Retention يا حفظ مشتري وجود دارد. اين مبحث يک استراتژي براي برندها و صاحبان مشاغل مي باشد تا به واسطه آن بتوانند کاربران معمولي را به مشتري تبديل کرده و مشتريان را در حوزه سرويس ها و محصولات خود تا بيشترين زمان ممکن محفوظ نگه دارند. مسلماً اين ايده آل ترين حالت براي هر تجارتي مي باشد. هيچکسي نمي خواهد مشترياني که به سراغش مي روند فقط يک بار از آن ها خريد کنند. همه مشاغل به دنبال مشتريان وفادار و ثابت هستند


خيلي از مواقع مشتريان وفادار نيز در صورت مشاهده کمبود فعاليت و عدم تشويق آن ها توسط شما، سرد شده و ممکن است وفاداريشان نسبت به شما را از دست بدهند. بازاريابي ايميلي اينجا نيز به کمک شما مي آيد. اگر شما در زمان مناسب، به مقدار مناسب ايميل هاي کاربردي را براي مشتريان خود ارسال کنيد، آن ها مجدداً به سمت شما بر مي گردند. در بسياري از موارد، انجام صحيح اين کارها حتي مي تواند منجر به تبديل شدن اين مشتريان به حاميان اصلي شما شود. در اين صورت آن ها بدون دخالت شما برايتان بازاريابي خواهند کرد و تبليغ مؤثري براي خدمات و محصولات شما خواهند بود.


3. نام تجاري خود را معتبر کنيد


به عنوان يک برند، ايميل مارکتينگ بايد شبيه به ويتريني از چيزهايي باشد که شما به دست آورده ايد و نشان دهنده آشنا بودن شما با صنعت کاري خودتان است. ارائه آموزش هاي با ارزش و اطلاعات مفيد، مي تواند به پايه گزاري اعتبار شما کمک زيادي کند که نتيجه آن افزايش ارزش نام تجاري شما خواهد شد. اگر ايميل هاي شما با ارزش باشند، شانس اينکه آن ها توسط کاربران با ديگران به اشتراک گذاشته شوند نيز وجود دارد و در نتيجه ارزش هاي برند شما بيشتر و بيشتر گسترش پيدا مي کند.


 


از جمله روش هاي معتبر کردن نام تجاري با بازاريابي ايميلي ، ارسال اطلاعات دقيق محصولات يا سرويس هايي است که کاربران به دنبال خريد آن ها هستند. شما حتي مي توانيد آخرين اخبار مربوط به صنعت کاري خود را براي آن ها ارسال کنيد تا با اين کار نيز ارزش برندتان را افزايش دهيد. اما باز هم تکرار مي کنيم، زياده روي در اين موارد به راحتي تمام زحمات شما را به باد خواهد داد. بنابراين در زمان هاي مناسب و به مقدار مناسب اقدام به ارسال اين ايميل ها کنيد.


4. روابطتان را گسترش دهيد


زماني که شما به شخصي اعتماد داشته باشيد، وارد شدن به يک رابطه با آن شخص براي شما بسيار راحت تر خواهد بود. اين گفته در مورد کاربراني که در حال ارزيابي برند شما هستند نيز صدق مي کند. اگر شما مي خواهيد اعتماد آن ها را جلب کنيد، بايد روي برقراري ارتباط با آن ها به صورت هدفمند و ايده آل برنامه ريزي کنيد. ايميل مارکتينگ اين کار را براي شما راحت تر مي کند. فرقي ندارد که مشتري شما يک مشترک جديد است يا يکي از مشتريان قديمي، ايميل هايي که شما براي آن ها ارسال مي کنيد به آن ها در شناخت تدريجي شما و در نتيجه اعتماد به شما کمک مي کند. به عبارت ساده تر، ايميل ها مي توانند روابط را پرورش دهند!


ايميل هاي خوشامد گويي يکي از راه هاي ساده و جالب براي تقويت روابط با کاربران است. براي مثال وب سايت خلاق Allrecipes که در زمينه دستور پخت و آموزش طبخ غذاهاي بين المللي فعاليت مي کند، براي مشترکين جديد يک ايميل خوشامد گويي با توضيحاتي مختصر از نحوه کار اين سايت مي فرستد. سپس از مشترکين خود مي خواهد تا اولويت هاي خود را در زمينه طعم غذاها، از طريق يک فرم اينترنتي براي آن ها ارسال کنند. بعد از اينکه کاربر اولويت هاي خود را مشخص کرد، ليست خبرنامه مختص آن کاربران به روز شده و دستور پخت ها و آموزش هاي مرتبط با آن طعم ها برايشان ارسال مي شود.


منبع: https://modireweb.com/how-introduce-brand-with-email-marketing



مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : ايميل ,برند ,مشتريان ,کاربران ,بازاريابي ,کنيد ,بازاريابي ايميلي ,مشتريان وفادار ,ايميل مارکتينگ ,صنعت کاري ,خوشامد گويي
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

شرکت امیدپدیده گزارشگر فروشگاه اینترنتی امیرحافظ دروس رشته ریاضی هنرمندان وکیل طلاق توافقی کاشت میلگرد در رشت ضایعات آهن تهران فروش ردياب شخصی